Informacje

Tutaj jest miejsce, gdzie znajdują się wszelkie zagadnienia, które mogą wymagać wyjaśnienia. W komentarzach można również zadawać pytania, jeśli coś nadal jest niejasne lub nigdzie nie zostało wspomniane. Może się wydawać, że jest tutaj dużo rzeczy i przeczytanie wszystkiego może zająć trochę czasu, jednak zapewnia to prawidłowe '"funkcjonowanie" w watasze.

PODSTAWOWE INFORMACJE

O WATASZE
Nasza wataha jest dość nietypowa, głównie ze względu na to że nie mamy stałego terytorium. Tworzymy watahę koczowniczą i zgodnie z "cyklem trzyletnim" zmieniamy miejsce swojego zamieszkania.
Tak jak w innych watahach, przewodzi nam para Alfa i są to wilki, które darzy się największym szacunkiem. Para Beta to następne wilki w kolejności - pomagają i zastępują Alfy kiedy jest to konieczne, więc ich też należy darzyć dużym szacunkiem. Wszystko to jednak jest dokładnie opisane w zakładce HIERARCHIA, i tam też zapraszamy jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wszystkich rangach i stanowiskach

CZAS
Czas w naszej watasze łatwo współgra z czasem realnym. Jeden "prawdziwy" rok to 3 lata wilcze, a więc, co za tym idzie, 1 ludzki miesiąc to 1 pora roku w watasze. To właśnie nazywane jest "cyklem trzyletnim" i wyznacza, jak często zmieniamy miejsce zamieszkania. W skrócie, na początku każdego miesiąca przenosimy się na nowe tereny, a ich kolejność i specyfika jest dokładnie opisana w zakładce TERENY.
"Cykl trzyletni" zaczyna się wiosną, to na początku każdej wiosny wilki zostają postarzane o rok.

WIEK
Ogólną podstawą jest to, że wiek dorosły zaczyna się od 2 roku życia wilka. Wtedy też może ubiegać się o stanowisko i w pełni bierze za siebie odpowiedzialność. Zazwyczaj to w tym wieku wilki zaczynają rozglądać się za partnerem, a kilka lat później zakładają rodziny.
Wiek maksymalny to około 10 lat. Wtedy wilki umierają ze starości, opuszczają nasz świat aby szukać dalszej drogi. Wyjątkiem są wilki nieśmiertelne, których śmierć nie dosięgnie. Aktualnie jednak nie odnaleziono sposobu na pozyskanie jej, a nawet jeśli by się udało, wiadomo że nie byłaby ona dziedziczna.

PARTNERSTWO I RODZINA
Prawdopodobnie wielu z nas szuka drugiej połówki. Jest to możliwe, jednak trzeba spełnić parę warunków. Po pierwsze, aby wilki zostały oficjalnie uznane za partnerów muszą być dorosłe. Wszelkie związki za młodu nie są traktowane zbyt poważnie, aczkolwiek nikt nikomu nie broni darzenia kogoś większym uczuciem. Kolejnym warunkiem który musi być spełniony, to wymiana chociaż 6 opowiadań pomiędzy wilkami - po 3 na jedną osobę. Logiczne jest też, że właściciele obu postaci muszą się na związek zgodzić. Przydatną informacją będzie też to, że parą można dołączyć do watahy, ale jedynie jeśli oba wilki należą do ciebie. Pamiętaj jednak, że w takim przypadku nie możesz pisać opowiadań między nimi.
Tutaj warto też wspomnieć o kwestii założenia rodziny. Tutaj nie ma ograniczenia opowiadań od czasu rozpoczęcia związku, ale zgoda obu stron jest wymagana. Ciąża wadery trwa 1 porę roku, czyli 1 miesiąc ludzkiego czasu. Aby wszystko się udało, wadera musi napisać opowiadanie o tym jak dowiaduje się o ciąży i opowiadanie wspominające o porodzie - w odpowiednim terminie. W jednym miocie może być od 1 do 5 szczeniąt, które są rozdzielane pomiędzy właścicieli matki i ojca w zależności od ich ustaleń. Formularze szczeniąt muszą zostać wysłane przynajmniej dwa dni przed terminem porodu. Dodatkowo należy pamiętać, że w wieku 9 lat wzwyż wadera nie może już zajść w ciążę.
Jest to jeden z dwóch sposobów posiadania szczeniaka. Jest możliwy także przypadek kiedy dołączysz szczeniakiem, ale jedynie wtedy, gdy dołącza do watahy razem z rodzicem. Oczywistym jest, że na szczeniaki również nałożony jest nakaz pisania opowiadań, jednak proszę wziąć pod uwagę ich młody wiek i zdolności - logicznym jest, że nie mogą przewyższać inteligencją i sprawnością wszystkich członków watahy, a także wypełniać Questów czy walczyć podczas wojen.

UPOMNIENIA
Zacznijmy od tego, że każda osoba może mieć 2 upomnienia, które można otrzymać głównie na dwa sposoby:
- Łamanie regulaminu
- Niewytłumaczony brak aktywności

Przy pierwszym sposobie każdy z wilków danej osoby otrzymuje upomnienie, a przy tym drugim jedynie nieaktywny wilk. Po otrzymaniu 2 upomnień wilk jest określony mianem zaginionego i zostaje usunięty z watahy. Ma prawo powrócić jeden raz po czasie 2 tygodni od momentu wyrzucenia, jednak w takim przypadku zostaje wyrzucony już na zawsze po otrzymaniu 1 upomnienia.

ODEJŚCIE
Jest kilka sposobów na to, aby wilk odszedł z watahy. Pierwszym z nich jest dobrowolna zgoda właściciela i wtedy może on wybrać sposób, jaki wilk zniknie - od opuszczenia watahy, przez zagubienie czy śmierć i inne ciekawe przypadki. Drugi sposób, w który wilk może odejść z watahy to brak aktywności wspomniany w punkcie wyżej. Trzecim sposobem jest zabicie przez innego wilka, jednak wtedy wymagana jest zgoda właścicieli obu postaci.

O OPOWIADANIACH

Link do formularza do opowiadania znajduje się w zakładce JAK DOŁĄCZYĆ?
Opowiadania do watahy muszą mieć długość przynajmniej 300 słów, z czego nie mogą się składać z samych dialogów. Podstawową zasadą jest to, że przy każdym opowiadaniu musisz oddać je do dokończenia innemu wilkowi - przy czym pamiętaj, że niedozwolone jest pisanie opowiadań pomiędzy własnymi postaciami. Minimum opowiadań na miesiąc to 2, górnej granicy nie ma.
Wszystkie opowiadania są sprawdzane pod względem poprawności i treści, a w razie potrzeby wszelkie błędy zostają poprawione - wymagane jest jednak, aby znana była podstawa ortografii, interpunkcji i aby opowiadania były spójne i miały sens.
Wszelkie tematy typu gore, czyli krwawe walki, bardzo dokładne i dość drastyczne opisy ran i obrażeń itp są jak najbardziej dozwolone. Wulgaryzmy również nie są problemem, ale należy pamiętać aby nie stosować łacińskiej "krzywej" zamiast przecinka. Za to niedozwolone są tematy typowo NSFW, czy inaczej zwane +18. Podtekst, owszem, jest jeszcze dozwolony o ile jest stosowany z umiarem, jednak ujęcie ów momentów wprost jest zabronione

DODATKOWE INFORMACJE

EXP
Jest to skór od słowa experience - doświadczenie. Są to punkty określające poziom "zaawansowania" twojego wilka - im ma ich więcej, tym mocniejszy się staje. Rozdaje się je pomiędzy pięć umiejętności - siłę, siłę mocy, wytrzymałość, zwinność i inteligencję. Im więcej punktów ma, tym lepszy jest w danej kategorii. Większość z nich jest prosta do zrozumienia, przy czym siła mocy określa to, jak dobrze wyćwiczone są twoje moce - jaki jest ich zasięg, jakie obrażenia zadają (o ile to są moce ofensywne), ile wytrzymują (jeśli są to moce defensywne) lub jak dużo energii potrzebujesz do korzystania z nich.
Można go zdobyć na różne sposoby, głównie poprzez QUESTY, eventy lub co porę roku, o ile w ciągu jednej napisałeś minimum 10 opowiadań, przy czym liczy się to tak, że każdy wilk musi napisać to minimum aby dostać EXP - jeśli np. masz 5 wilków i każdym napiszesz 2 opowiadania, nie będzie to zaliczone, aczkolwiek gdy 2 z nich napiszą 10 opowiadań i pozostałe tylko po 1, to te dwa pierwsze dostaną EXP.

EKWIPUNEK
Są to dodatkowe przedmioty zdobywane poprzez QUESTY lub eventy. Mają one różne właściwości i dają inne bonusy, wszystko w zależności od tego jaki otrzymasz. Jak na razie nie opracowano ich wiele, więc nie ma dużo informacji na ich temat.

OSIĄGNIĘCIA
Są to rzeczy wyjątkowo wyróżniające twojego wilka wśród innych. Jeśli czegoś dokonał, na pewno będzie to opisane - rozpoczynając od ciąży u wader, zabicie innego wilka czy osiągnięcie tytułu najaktywniejszego wilka miesiąca/roku bądź wykonanie Questa. Można dzięki nim zdobyć dodatkowe nagrody, takie jak EXP czy ekwipunek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz